To all my ladies

Nytt år har trätt i kraft och nyårsafton bukar bringa många tankar, tillsammans med min Ladys brukar det vara en speciell dag. Vanligtvis är nyårsafton också den dagen då de flesta går in och ut genom mitt flickrum, vi brukar samlas, äta lite tårta, umgås och önska varandra ett gott nytt år. Vi brukar inte spendera nyårsnätterna ihop eftersom vi alla brukar fira tillsammans med våra respektive familjer men på dagen samlas vi.

I år vid tolvslaget var det en annorlunda känsla, telefonen tuttade "poruuuuuka" (min sms-signal, Lady2s röst) och det var fantastiska sms, vi tjejerna, alla utspridda önska varandra ett GOTT NYTT ÅR. Det kändes annorlunda, inte kärleken men livet har visat oss olik vägar att gå. För första gången satt vi inte på mitt flickrum och åt tårta och prata, vi var alla upptagna av våra egna prioriteringar. Vissa var med sina familjer, vissa med sitt nyfödda barn och vissa njöt av nyåret med fest. Alla är lika viktiga, för vi är dem vi är, vi är olika.

Efter tolvslaget möttes vi, en liten bit av oss, den bror vi aldrig haft och Ladyn med den nyfödda. Vi stod på Hjortan, vi tre, på vårt blatte-hood, nedanför balkongen och ropade, det kändes som för länge sedan, snarare tio år sedan. En skön känsla, att känna att något var som det brukade.


Nyårsafton var en speciell dag, vi är vänner, oavsett var, hur och med vem vi spenderar våra dagar men jag hoppas att vi snart sitter samlade i mitt flickrum igen, äter mat för det är vi bäst på och pratar om våra nya utmaningar i livet.

Det suger verkligen att bli stor så det jag önskar mig när jag blir stor är att få ha barndomen på besök då och då.


Kommentarer
Postat av: Erik Hammarström

Fint komponerade stycken, snarare dikter än något annat!

Postat av: Senna

åh vad fint skrivet! (L)

2009-01-15 @ 22:37:10
URL: http://sennadervishaj.blogg
Postat av: Senna

jag ser att jag kommenterat denna tidigare, och jag känner precis samma känsla som jag kände när jag skrev min. det är så sant det du skrev, man önskar verkligen att ens barndom kom på besök då och då :( (L) looooove

2009-02-13 @ 11:24:30
URL: http://sennadervishaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0