emir & domenika

Religionskunskap kan vara inspirerande,

Emir och Domenika förde dialog på hög nivå och jag tror inte att någon pedagog kunde göra det så tydligt som dem gjorde. Religion är ett hett ämne, ett ämne där empirisk forskning oftast dominerar.



Läraren har genomgång på tavlan:

Judendomen är... dem tror på Jave...
.........människorna tror inte att Messias har kommit än.


Domenika: Va? Tror dem inte att Messias har kommit?

Läraren: Nej, dem tror att allt ont kommer försvinna när han kommer.

Domenika: Är det sant då?

Läraren: Ja men judarna tror att det är sant.

Domenika: Men är det sant då? Det dem tror...

Läraren: Enligt judarna ja...

Klasskamraterna:Fan va tröööööööööög du är

Domenika: Men jag vill ju veta om det är sant????

Emir: Kolla här Domenika, OM jag tror att jag kan flyga.. Är det sant då?

Domenika: Nej du kan inte flyga, va fan snacka du om???

Emir: Men jag TROR att jag kan... och det är vad jag TROR på... men du tycker jag snacka skit eller hur???

Domenika:Ahaaaaaaa nu fattar jag, dem TROR men man vet inte........

Klassen: Applååååååååååååååååd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0