Diamanterna i vår vardag


 

För att föra en dialog krävs vissa introduktions meningar för vissa människor.

För att inleda en konverssation krävs det patetiska meningar för vissa, för att de ska få den uppmärksamhet den önskar.


Kända meningar som lätt och garanterat ser till att mot partnern känner sig "bra" är ex:

En konversation i vår omgivning


•-          Hej gumman

•-          Hej hej

•-          Vad fin du är

•-          Tack, du är också jätte fin

•-          Oh tack, men du är ju alltid fin

•-          Tycker du nej du är så vacker, vilket fint hår, men det har du ju alltid

•-          Jätte fina smycken vart har du köpt dom, jag vill också ha sånna.


Gud välsigna dom!



Du och ditt livs kärlek har precis beslutat att ni ska gå o skilda vägar på grund av att ni inte funkar ihop och du för en konversation med en nära vän.


Hon säger: Alltså förlåt mig men jag kan verkligen inte acceptera att se er två ifrån varandra ni har varit det finaste paret jag sett. Och det finns inte så många killar som han.


Man ställer sig frågan: Hur mycket har den här vännen lyssnat på mig? Har hon varit med mig det senaste året?

Vad i den här meningen skulle få mig att inte ångra mitt beslut.


Eller...


I den processen då man försöker gå vidare från en person finns vissa i ens omgivning som gör allt för att man ska misslyckas då de ältar varenda steg han tar.

Var i detta finns stödet att gå vidare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0